SPARKLE Intel Arc A770 TITAN OC Edition 16G - SA770T-16GOC

Układ graficzny: Arc™ A770
BUS: PCIe 4.0 x16
Pojemność pamięci: 16 GB
Typ pamięci: GDDR6
Liczba procesorów strumieniowych: 4096
Liczba rdzeni tensorowych: 512
Wydajność teoretyczna FP32: 19.66 TFLOPS
Chłodzenie: Aktywny
Kod towaru | 214.170426 |
---|---|
Part number | SA770T-16GOC |
Producent | SPARKLE |
Dostępność | Na zamówienie |
Gwarancja | 36 miesięcy |
Waga | 1.09 kg |
Cena zawiera wszystkie obowiązujące opłaty |
Szczegółowe informacje
Intel Desktop GPU
Karty graficzne firmy Intel zyskują coraz większą popularność wśród zwykłych użytkowników dzięki imponującemu sprzętowi i konkurencyjnym cenom. Chociaż Intel jest stosunkowo nowym graczem na rynku dedykowanych kart graficznych w porównaniu do swoich rywali, jego produkty tradycyjnie były skierowane do bardziej wyspecjalizowanej publiczności. Jednak Intel nie boi się rynku mainstream i stopniowo zdobywa udziały w rynku dzięki swoim innowacyjnym technologiom. Możliwości Xe Super Sampling (XeSS) i DirectX w kartach Intel dają im dużą przewagę w zakresie skalowania i Ray Tracingu. Ponadto Intel oferuje solidne wsparcie dla twórców treści dzięki swojemu zaawansowanemu silnikowi multimedialnemu, wzbogaconemu o funkcje sztucznej inteligencji i przyspieszonemu technologią Intel Deep Link.
Floating point
Wykorzystując jednostkę FLOPS, możemy dzisiaj oszacować surową wydajność kart graficznych. Określa ona, ile operacji na sekundę może wykonać karta graficzna, co pozwala nam je ze sobą porównywać. Należy jednak pamiętać, że wartości te mogą się różnić w zależności od rozmiaru bitu reprezentacji zmiennoprzecinkowej (FP). Im większy rozmiar bitu, tym dokładniejsze są obliczenia, ale też ich mniej. Ponieważ komputery do gier potrzebują precyzyjnych wartości dla płynnej pracy, używają głównie 32-bitowego FP (lub FP32). Z drugiej strony Deep Learning nie wymaga tak precyzyjnych obliczeń, dlatego karty graficzne AI wykorzystują FP8. To drastycznie obniża dokładność, ale z drugiej strony zwiększa liczbę obliczeń.
Pamięć graficzna
VRAM, w dzisiejszych czasach głównie GDDR, to pamięć synchroniczna, podobna do standardowej pamięci RAM. Jednak w przypadku pamięci graficznej standardem są układy pamięci o większej przepustowości i wielu szybkościach przesyłania danych. Rezultatem jest znacznie szybsze buforowanie danych, które karta graficzna lub koprocesor oblicza i przekazuje do procesora.
Aktywny
Aktywny rodzaj chłodzenia jest rozszerzony głównie ze względu na niezawodną metodę obniżania temperatury, polega nachłodzeniu strumieniem powietrza, zwykle tworzonym przez jeden lub więcej wentylatorów, a jego celem jest pomoc w wytworzeniu podciśnienia wewnątrz obudowy, a tym samym znaczne poprawienie przepływu powietrza, które usuwa ciepło z karty graficznej z obudowy. Aktywne chłodzenie kart graficznych zostało rozwiązane przez aksjalne, typowe dla tradycyjnych kart graficznych do gier oraz promieniowe, które wykorzystuje wzdłużny przepływ powietrza; ten rodzaj chłodzenia stosowany jest na przykład w wersjach kart graficznych TURBO.
PCI Express
PCI Express to interfejs, który zwykle przyjmuje postać gniazda rozszerzeń, aby zapewnić modułowość całego systemu, niezależnie od tego, czy są to procesory graficzne, karty sieciowe, kontrolery, dyski M.2 czy inne karty rozszerzeń. Prawdą jest, że im nowsza generacja i im szerszy interfejs, tym wyższa wydajność i przepustowość. Większość nowoczesnych kart graficznych wykorzystuje 16 linii do połączenia z procesorem. Obecnie najbardziej aktualną generacją PCI Express jest generacja 6.0 z prędkością 7.5 GB/s na linię.
Parametry
Oznaczenie modelu | Arc |
---|---|
Architektura | Xe-HPG |
Pojemność pamięci w GB | 16 |
Liczba stream procesorów | 4096 |
Typ pamięci | GDDR6 |
Ilość slotów | 2 |
Wyjście monitora | DisplayPort 3x, HDMI 1x |
Profil | |
Magistrala komunikacyjna | PCI-E 4.0 16x |
Rodzaj chłodzenia | Active |
Zużycie (W) | 225 |
Rozwój cen
Mapa rozwoju cen - Brak danych do renderowania